Automatizarea taskurilor în zilele noastre

Automatizarea în zilele noastre este un cuvânt pus sus de toată lumea. Pe deoparte cei care o folosesc și sunt la curent cu ultimele noutăți, îi recunosc meritele. Pe de altă parte, cei care o văd din exterior, înțeleg oarecum cât de importantă este. Prin urmare la un moment dat toți vom ajunge să implementăm sisteme de automatizare.

Automatizarea Proceselor in Social Media

În ceea ce privește social media, chiar dacă nicio zi nu este exact la fel ca precedentă, se simte în multe aspecte nevoia de automatizare a proceselor. Mai ales atunci când vine vorba de task-urile repetitive, cum ar fi comunicările zilnice în rețelele de socializare. Chiar dacă postările în sine nu sunt la fel, task-urile sunt aceleași, de unde și nevoia de automatizare pentru a câștiga timp prețios.

Astfel au aparut multe aplicații online ce îți ușurează efectiv viața. Prin urmare în rândurile ce urmează vom vorbi mai multe despre cele mai importante trei platforme de automatizare a task-urilor în social media.

1.    Buffer

A fost creat în 2010 în Birmingham, UK, de către Joel Gascoigne și Leo Widrich. La început a fost o aplicație creată pentru a funcționa doar pentru Twitter. În 2013 platforma număra un milion de abonați, moment în care a început să integreze și celelalte rețele sociale.

Buffer este o platformă care îți permite să îți programezi postările pe majoritatea rețelelor sociale. Printre acestea amintim: Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Google Plus și LinkedIn.

 

Marketing Digital

Platforma îți oferă date cu privire la cel mai potrivit moment pentru a posta pe o platformă socială și, de asemenea, ai posibilitatea să analizezi cât de eficiente au fost postările. Prin urmare este mai mult o platformă de management a rețelelor sociale.

Este concepută în așa fel încât să îți ofere răspunsurile la diverse întrebări. Cel mai potrivit moment de a posta pe o rețea socială sau cât de eficientă a fost o anume postare, sunt doar câteva dintre ele.

Buffer este mai mult o platformă de social media management, aspect datorându-se în special faptului că datele oferite sunt individual per postare, și nu pentru un întreg cont.

Cui se adresează Buffer?

Putem spune că Buffer se adresează business-urilor mici, unde se simte nevoia de automatizare a procesului de social media.

2.  Hootsuite

A fost creat în 2008 de către un programator Canadian pe nume Ryan Holmes, care dezvoltase inițial compania Invoke.

Hootsuite acoperă un număr mai mare de rețele sociale decât Buffer. Practic, în forma unui feed de mobil sau de desktop, poți fi prezent pe toate rețele tale preferate, în același timp.

Marketing Digital

Hootsuite este în mare parte o interfață între tine și utilizatorii care urmăresc conturile de care te ocupi, iar datele oferite în timp real te ajută să fii la curent cu noile actualizări în rețele sau în paginile de care te ocupi.

De aceea, Hootsuite este o platformă de management a rețelelor sociale mai ofertantă decât Buffer. Faptul că poți interacționa cu follower-ii tăi prin intermediul acesteia, e unul dintre cele mai mari beneficii oferite de aplicație.

Cui se adresează Hootsuite?

Hootsuite se adresează business-urilor medii și mari, care au nevoia să fie la curent cu ce se petrece la nivel macro în rețelele sociale, eficientizând astfel întregul proces de social media.

3.    Zapier

A fost creat în 2012 în Columbia (Missouri) de către Wade Foster, Bryan Helmig și Mike Knoop. Proiectul acestora inițial a fost refuzat în 2011, însă a primit infuzie de capital în cadrul Acceleratorului de StartUp-uri din Columbia, în vara lui 2012. În toamnă  compania se relochează în inima tehnologiei în California (Mountain View), de unde și-a început ascensiunea.

Este o platformă extrem de performantă ce automatizează procesul trecerii conținutului de pe o rețea pe alta, incluzând nenumărate platforme printre care Facebook, LinkedIn, Instagram, Youtube, WordPress, Asana, Dropbox sau Office 365, iar numărul integrărilor crește în timp ce vorbim.

Ajută decisiv business-urile să-și automatizeze procesele de Social Media, de Email Marketing sau chiar aspecte cotidiene avansate, cum ar fi actualizarea audiențelor RSLA în campanii Google Adwords, integrate cu CRM-ul folosit.

Marketing Digital

Mutarea informațiilor între două platforme ține de un proces extrem de simplu. Taskul repetitiv între cele două platforme poartă numele de Zap. Pentru a funcționa Zapier are nevoie de minim două componente: o aplicație declanșatoare și o alta care o acționează și care transferă informația. Procesul poate continua automatizând mai mulți pași.

Zapier este o platformă prin care gestionezi activitățile din Social Media (și nu numai) mai complexă decât Hootsuite, integrand mai multe rețele sociale cu alte platforme, cu un efort vizibil redus.

Cui se adresează Zapier?

În final putem spune că Zapier se adresează business-urilor medii și mai ales celor mari, care doresc să caștige timp pentru a crea cel mai eficient conținut online, automatizându-și aproape toate procesele, inclusiv cel de Social Media.

La urma urmei în social media treaba nu se termină niciodată. Oricând mai e câte ceva de făcut. Ajutându-ne însă de automatizare ne ușurăm munca, crearea conținutului va ocupa primul loc în activitățile zilnice, iar nivelul creativ va crește semnificativ.

Acum avem și mai usor acces la date

Soluțiile despre care am discutat mai sus sunt folosite și recunoscute de către milioane de utilizatori din toată lumea. Acum tot ce mai ai de făcut este să te hotărăști care e cea mai potrivită pentru tine, iar pentru afacerea ta, să verifici dacă integritatea procesele tale este conformă cu GDRP.

Chiar și așa suntem conștienți că nu toate business-urile dispun de un department de digital și că implementarea platformelor de automatizarea se face în timp îndelungat, cu un efort susținut și cu multă atenție.

Totodată știm sigur că externalizarea se potrivește majorității business-urilor în dorința de eficientizare a timpului blocat cu prea multe activități zilnice recurente, astfel apelarea la serviciile unei agenții digitale, care să gândească și să implementeze un process automat de management Social Media, poate fi o investiție inteligentă.


Vrei să câstigi mai mult timp? Cere-ne ofertă să personalizăm și să gândim împreună automatizarea proceselor de Social Media în departamentul tău de marketing!