Știind că intervalul în care ne menținem atenți a scăzut mult și că un procent în creștere din traficul global de internet e orientat către conținutul video, importanța clipurilor video în campaniile digitale pe Youtube crește semnificativ. Ce sunt Bumper Ads-urile și cum le putem folosi pentru campanii digitale eficiente?

O soluție determinată de comportamentul uman

Conform ultimelor statistici Google, în anul 2019, 80% din traficul global online va fi orientat către conținutul video, iar consumul de internet pe mobil va depăși procentul de 78%. Mai mult decât atât, 1,5 miliarde de persoane se uită la video-uri pe YouTube în fiecare zi, iar o persoană privește clipuri pe mobil aproximativ 1 oră zilnic. Acestea sunt numai câteva cifre care arată impactul și importanța pe care o va avea conținutul video, trendul fiind într-o creștere continuă. 

Datele de mai sus spun multe despre comportamentul nostru, dar știm și că suntem asaltați de conținut și informații în fiecare moment. Motiv pentru care este vital pentru marketeri să găsească cea mai bună modalitate de a ne capta atenția, în diferite momente ale zilei.

Un alt aspect important e faptul că lungimea intervalului în care suntem cu adevărat atenți s-a redus considerabil de la 30 de minute în anii ’30, la 12 secunde în anul 2000 și la numai 3-5 secunde astăzi. 

Soluția pentru acest context a apărut sub forma unui clip de 6 secunde numit Bumper Ad, care captează atenția consumatorilor și care este eficient în a livra mesajul dorit, prin Google Adwords PPC, într-un interval foarte scurt, cu un anunț non skippable (nu poate fi închis).

Bumper Ads-urile, în planul de digital media

Acestea au o importanță deosebită mai ales atunci când vorbim despre advertising-ul pe mobil cu conținut video. Bumper Ads-urile cresc impactul brandurilor, amplificând awareness-ul și retenția mesajului transmis. Alte motive importante pentru care ar trebui folosite din plin sunt numărul imens de persoane la care pot ajunge și faptul că sunt optimizate pentru mobil.

Cum și când folosim Bumper Ads?

Având în vedere că sunt foarte bine adaptate pentru a răspunde nevoilor actuale ale digitalului, Bumper Ads-urile pot fi folosite cu rezultate remarcabile în orice etapă a activării online:

  • Înainte de începerea campaniei pot fi folosite ca teaser pentru atragerea atenției, urmând ca apoi să se dezvolte povestea campaniei printr-un video lung.
  • În timpul desfășurării campaniei, Bumper Ads-urile pot fi folosite împreună cu clipuri video lungi sau cu bannere vizuale și contextuale, pentru accelerarea impactului campaniei, crescând semnificativ rezultatele.
  • Pentru cei care deja au văzut deja mesajul campaniei, dar nu au făcut acțiunea dorită, Bumper Ad-ul poate fi de mare succes pentru reamintirea mesajului și pentru a determina audiența să acționeze, în campanii de Remarketing.

La crearea unui Bumper Ad

E recomandat să folosim scenele cele mai de impact, imagini sau sunete din clipul lung al campaniei. E util să fie folosite mai multe clipuri pentru a evita agasarea consumatorilor cu un mesaj repetitiv, căruia îi scade impactul pe măsură ce e vizionat de mai multe ori (ad fatigue).

Totodată, un Bumper Ad ar trebui să aibă câte un mesaj unic în funcție de obiectivul psihologic dorit: rațional, comportamental, emoțional sau senzorial.

  • Bumper Ad-ul cu mesaj rațional face apel la logica oamenilor. Dacă video-ul campaniei folosește cifre în mesajul transmis sau dacă evidențiază calitățile produsului sau serviciului, atunci se recomandă cifra cea mai importantă sau calitatea cea mai puternică.
  • Pentru mesaj comportamental trimis oamenilor, Bumper Ad-ul e perfect pentru a-i determina să facă acțiunea dorită – Call to Action.
  • Pentru a transmite o emoție prin Bumper Ad o alegem pe cea mai importantă, construind anunțul în jurul acesteia, folosind imagini și sunete.
  • În cazul focus-ului senzorial, cel mai important aspect e imaginea, cu ajutorul căreia îi stimulăm vizual sau estetic pe cei pe care îi țintim în campanie, caz în care Bumber Ad-ul deservește perfect pentru nevoia de branding.

Iată și câteva exemple  

Craft Interactive

  Axe

Duracell

Concluzii de luat acasă

Include Bumper Ads-uri în orice campanie Adwords PPC, răspândind cât mai multe și folosește-le în orice etapă a campaniei pentru a amplifica rezultatele. Alege mereu un mesaj unic în fiecare clip video scurt, incluzând sunet pentru a crește impactul acestora și nu uita obiectivul fiecărui mesaj: fie emoțional, senzorial, comportamental sau rațional.

Măsoară cifrele obținute de Bumper Ads-uri pentru brandul urmărit în digital și identifică efectul clipurilor video scurte pe Youtube, în diferite etape ale campaniei online. Ai 6 secunde să spui povestea campaniei oamenilor potriviți, în momentul ideal, pe dispozitivul digital potrivit.