Marketingul a crescut în câțiva ani cât alte indrustrii în 10, iar un lucru cert este faptul că dinamica acestui domeniu nu ține pasul cu noi.

Din contră, fie că suntem agenții, businessuri sau clienți, noi suntem obligați să ținem pasul cu un mediu digital care-și stabilește constant reguli proprii.

Și ce faci atunci când online-ul își schimbă haina mai des decât un fashion influencer?

Ai două opțiuni – te adaptezi din mers sau dispari încetul cu încetul de pe piață.

Noi excludem cea de-a doua variantă, deși ea este o realitate inevitabilă pentru multe businessuri care neglijează puterea mediului online. În schimb, alegem să oferim consultanță și servicii performante, în pas cu schimbările digitale pe care nu le putem evita ori ignora.

Partenerul nostru, Google, dar și alți giganți cu care lucrăm zilnic, precum Facebook, Hootsuite sau YouTube, dau anual tonul în digital marketing. Iar noi stăm cu ochii deschiși și cu mouse-ul pregătit pentru a fi primii care click-uiesc, descoperă, învață și implementează noile trenduri, strategii și tool-uri.

În 2020 ne pregătim, deci, de un nou val de schimbări în comportamentul companiilor din domeniu, dar și al consumatorilor. Dacă te preocupă noutățile în marketing digital pentru noul an, ți-am pregătit o listă a celor mai așteptate actualizări.

 

Iată 5 trenduri preconizate pentru 2020:

asistenti-personali-AI-marketing-digital

1. Ai asistent personal oriunde mergi

Orice utilizator activ de smartphone, smartwatch, laptop sau Google Home a purtat cel puțin o discuție cu device-ul său până acum. Oricât ar suna de straniu, acest lucru se întâmplă mai des decât te-ai aștepta.

De aceea, se preconizează că în 2020 inteligența artificială va juca un rol tot mai important în viețile noastre. De exemplu, ne așteptăm ca voice search să însumeze 50% din totalul căutărilor online. Cu alte cuvinte, acasă, la birou, în trafic sau în călătorii, îți poți lua deja asistentul personal digital cu tine.

Acest lucru înseamnă că poți întreba orice, oricând. Iar statisticile pe acest an arată că cel mai folosit cuvânt în căutări este how, urmat de what și best (conform Quoracreative . Oamenii caută, deci cel mai bun lucru și cea mai bună informație.

Ce importanță au toate acestea pentru businessul tău?

Ei bine, voice search-ul schimbă strategiile SEO, ce trebuie adaptate unei noi dinamici și unei noi serii de expresii folosite de căutători, cu scopul de a te menține printre cei mai buni din industrie. Cu cât actualizezi mai des SEO, cu atât ajuți asistenții personali AI să ofere răspunsuri precise despre businessul/ domeniul tău de activitate.

 

2. Puterea content-ului în 2020

Fiindcă tot am ajuns, inevitabil, la acest punct, îți sugerăm să verifici dacă site-ul tău este actualizat.

Nu doar voice search-ul este caracteristic noului comportament online al consumatorilor, ci și lipsa de timp și de răbdare pentru a căuta prin miile de rezultatele afișate per căutare.

statistica voice search marketing digital

Mai mult, oamenii sunt acum ușor distrași de ads, de primele opțiuni pe care Google îl afișează, chiar și de factori externi mai atractivi. Ai nevoie de un content up to date, diversificat și interactiv.

Știai că 38% dintre internauți renunță la a interacționa cu un site dacă nu găsesc informații utile sau întâmpină un layout neprietenos? Fiindcă suntem convinși că viteza și aspectul paginii tale arată și funcționează impecabil, nu-ți rămâne decât să te asiguri că publici content de calitate și ingenios.

P.S.: Nu uita că materialul video rămâne în topul preferințelor internauților și în 2020.

 

3. Hiper-targetarea

Cu o concurență de nestăvilit, cu opțiuni de promovare și vânzare la care nici nu se visa cu nu mai mult de 5 ani în urmă, online-ul oferă acum posibilități impresionante marketerilor și companiilor, atât în Social Media, cât și prin Google Ads sau campanii de newsletter.

Îți sunt familiare aceste opțiuni de marketing digital? Dacă nu, poți citi articolele noastre dedicate alegerii agenției potrivite de Google Ads, Social Media sau SEO.

Dacă știi deja despre ce vorbim, următorul pas este acela de a-ți cunoaște cât mai mult grupul țintă și de a-i contura un profil. Folosindu-te de aceste caracteristici, poți începe hyper-targetarea, adică ceva mai detaliat și precis decât targetarea online de până acum.

În 2020, având în vedere dinamica online, este necesar să ajungi direct la oamenii cărora produsul/serviciile tale se adresează, altfel riști să te pierzi în marea de companii care se promovează online și o fac bine. De aceea ai nevoie de ads hyper-targetate și nimic mai puțin.

Îți spunem pe blog care sunt pașii pentru a obține cele mai bune rezultate in Facebook sau Google Ads de la o agenție de marketing digital.

 

4. Omul din spatele tehnologiei

Evoluțiile tehnologice nu presupun dispariția componentei umane.

Noi credem că un robot doesn’t really get human feelings, motiv pentru care nu va putea reacționa unui advertising personalizat, care transmite emoție. Personalizarea comunicării cu grupul tău țintă este crucială începând de acum, pentru a te asigura că te remarci între opțiunile clienților și în 2020.

Fie că trimiți un newsletter, creezi campanii de Social Media, montezi video sau scrii articole, adresează-te direct audienței, fidelizează-ți membrii comunității, transmite mesaje-surpriză de care să se bucure. Cu alte cuvinte, businessul tău trebuie să fie prietenos și transparent, să stârnească încredere într-o relație cât mai directă cu actualul sau potențialul client.

Cu siguranță, nu este prima și nici ultima dată când întâlnești acest îndemn, însă este suficient de important pentru succesul campaniilor tale ca să ți-l aducem în vedere de câte ori se ivește ocazia.

 

5. Chatbots

chatbots-marketing-digital-2020

Viitorul este aici, la fel și chatbots! În 2020, companiile mizează pe roboțeii virtuali pentru a eficientiza interacțiunea online cu clienții.

Avantajele? Chatbots nu plătesc taxe lunare, nici nu părăsesc căsuța lor virtuală, interacționează mereu prietenos cu internauții interesați de produse și servicii și învață în permanență lucruri noi singuri. În plus, îți lasă suficient timp să te ocupi de alte aspecte importante ale afacerii.

Chatbots reprezintă un indicator al eficienței și al calității serviciilor, ce-ți propulsează compania în viitorul (prezentul) tehnologic, dar și în preferințele consumatorilor. Îl poți întreba direct pe Crăftuletz pe pagina noastră de Facebook.

 

În final, putem observa că 2020 va propune oamenilor de marketing și companiilor o nouă dimensiune tehnologică.

Noi ne pregătim să ne actualizăm practicile, tu cum te pregătești de noul an?

Dacă ai nevoie de mici sfaturi, îndrumări sau planuri concrete de viitor, scrie-ne!