Un ghid pentru a ajuta retailerii să se adapteze unui mediu dinamic

  Pe măsură ce comunitățile din întreaga lume răspund la îngrijorările cu privire la efectele cauzate de pandemia Coronavirus, știm că de data aceasta există provocări unice pentru retaileri. Cu multe magazine fizice închise, retailerii s-au confruntat cu nenumărate probleme și au fost nevoiți să ia decizii – închiderea magazinelor, fluctuarea lanțurilor de aprovizionare, protejarea angajaților s.a.m.d.

În același timp, comerțul digital a devenit o barcă de salvare pentru retaileri, iar un studiu recent Google arată că milioane de oameni au efectuat căutări legate de produse în online, în fiecare zi.

studiu-recent-Google

Nimeni nu are toate răspunsurile, dar prin intermediul instrumentelor, ideilor strategice și noile soluții pentru promovarea produselor create de Google, puse în practică de agențiile de marketing specializate, putem spune că suntem aici, oferind ajutor, indiferent de ce urmează.

Cum te poți adapta la aceste schimbări ca retailer? Află din rândurile de mai jos câteva metode din lumea digitală care îți vor fi de folos!

Utilizează date referitoare la clienți pentru a-ți ghida modul de abordare

COVID-19 a schimbat viața așa cum o știm – rutinele noastre s-au schimbat fundamental. Măsurile necesare luate pentru a gestiona pandemia au perturbat economia globală și au modificat așteptările noastre, obiceiurile și comportamentul consumatorilor. 

Iată trei schimbări comportamentale ale consumatorilor pe care Google le-a sesizat, bazate pe modul în care oamenii interacționează cu tehnologia.

  1. Consumatorii folosesc mai multe dispozitive pentru navigarea online

mai-multe-dispozitive

 

Conectarea cu lumea online este mai importantă ca niciodată acum, consumul media crește excesiv și pătrunde toate aspectele vieții.

conform-datelor-Nielsen

conform-datelor-App-Annie

 

2. Oamenii caută online informații și produse pentru nevoile lor zilnice

Retailerii au fost nevoiți să se adapteze. Au creat magazine online și metode de livrare, iar oamenii caută informații specifice despre unde, cum și când pot obține ceea ce au nevoie.

Căutările pentru livrarea la domiciliu a crescut cu până la 100% pe perioada pandemiei.

 

3. Rutina consumatorilor s-a schimbat, aceștia bazându-se în primă fază pe achiziționarea produselor online, cu livrare

24%-dintre-cumpărătorilivrare-de-alimente

Google lucrează cu retaileri de pe întreg globul, din acest motiv ajustează și îmbunătățește în permanență instrumentele digitale pentru a te ajuta să te adaptezi acestei noi realități. Deși nimeni nu poate prezice exact cum vor merge lucrurile, digitalul și agențiile specializate sunt aici pentru a te susține pas cu pas.

Administrează magazinului tău în funcție de cum evoluează nevoile consumatorilor.

  • Oferă informații în timp real și fii transparent 

Într-un mediu care se schimbă constant, clienții tăi caută actualizări în timp real despre modul în care se desfășoară afacerea ta, mai ales când vine vorba de magazinele și produsele tale. În urma unui studiu, 60% dintre consumatori au declarat că au căutat online magazine deschise în apropierea lor.

 

  • Actualizează informațiile despre compania ta

✅ Modifică profilul de afaceri pentru a oferi cele mai recente informații sau pentru a gestiona magazinele închise temporar.

✅ Dacă ai peste 10 locații, poți efectua modificări bulk.

✅ Gestionează opțiunile de livrare pentru a transmite dacă magazinul tău oferă ridicare sau livrare.

✅ Menține inventarul la zi.

✅ Încearcă să ai un stoc de produse cât mai mare.

 

Oamenii încearcă să obțină lucrurile de care au nevoie – căutările „în stoc” au crescut la nivel global cu peste 70% din săptămâna 28 martie – 4 aprilie.

căutările-„în-stoc”-au-crescut

 

Ai grijă ca stocul produselor să fie actualizat în permanență atât în online cât și în magazinul fizic.

Dacă cantitatea unui produs este redusă, specifică numărul articolelor disponibile sau marchează produsul cu ‘’stoc indisponibil’’ în mediul online. Pentru articolele din magazin, specifică cantitate limitată” sau „stoc epuizat”.

 

Asigură-te că respecți termenele de livrare.

Asigură-te că transportul și informațiile de livrare pot fi respectate de către tine și colaboratorii tăi.

 

Optimizează experiența clientului în cadrul magazinului tău online

În perioada pandemiei 80% dintre oameni au apelat la online. După experiența aceasta, tot mai mulți consumatori vor apela la internet pentru ceea ce au nevoie.

perioada-pandemiei

 

Există sute de milioane de căutări pentru cumpărături pe Google în fiecare zi, este crucial ca retailerii să fie conectați în permanență cu clienții lor. 

Pentru ca produsele tale să poată fi descoperite, ai nevoie de o strategie de marketing  și de un magazin online adaptat pe orice dispozitiv, care să ofere experiențe web simple și ușor de navigat pentru clienții tăi.

 

experiențe web simple și ușor de navigat

 

Schimbările rapide de piață din ziua de astăzi te pot induce în eroare atunci când ai nevoie de informații concrete pentru a crea strategia de marketing. Din fericire, Google îți oferă o multitudine de instrumente și date ușor de extras despre business-ul tău și interacțiunea clienților cu acesta.

 

Este important să înțelegi cererea și nevoile clienților în timp real

Pe măsură ce identifici cum se schimbă cererea în timp real, ajustează strategiile de marketing și produsele de care au nevoie astăzi clienții tăi.

 

Ajustează campaniile de marketing

Pe măsură ce business-ul tău răspunde la schimbările rapide, flexibilitatea în abordarea marketingului este cheia. Actualizează campaniile de marketing astfel încât totul să fie aliniat cu noile schimbări.

Ajustează-campaniile-de-marketing

Pentru a face acest lucru în timp real, Google îți oferă posibilități multiple pentru ajustarea campaniilor cum ar fi: excluderea anumitor regiuni, programarea campaniilor pe zile și ore, pauzarea campaniilor și repornirea lor etc.

Optimizează campaniile Google Ads în timp real

În condiții ca acestea, utilizarea licitațiilor automate te poate ajuta să optimizezi rapid campaniile tale de promovare, chiar dacă ai licitat anterior pentru vizite la magazin.

Folosește licitarea automată cum ar fi Maximum conversion value, Target CPA, Target ROAS și Smart Shopping Campaigns pentru a ajusta ofertele și a răspunde în timp real comportamentului consumatorului.

Monitorizează Optimization Score și fii atent la recomandările care oferă noi modalități de îmbunătățire a performanței campaniei, bazată pe schimbarea cererilor și schimbările pieței.

 

  • Folosește Performance Planner pentru a realoca bugetul celor mai eficiente campanii și optimizează licitările și bugetele pentru a capta noi oportunități.
  • Folosește-te de Shared Budgets pentru a aloca automat bugetele pentru campaniile care performează cel mai bine.
  • Aplică RLSA, Customer Match și audiențe similare cu Smart Bidding pentru a identifica și optimiza licitarea pentru audiența cea mai profitabilă.

 

Este important să ne adaptam cu toții la situația curentă și perioada ce urmează

Recuperarea după această perioadă va necesita adaptarea la schimbări pe termen lung ale comportamentului consumatorului, ale business-urilor dar și ale omenirii. De exemplu, distanțarea socială ar putea accelera tendința de a lucra de acasă. Deși nu știm când și dacă lucrurile vor reveni în totalitate la normal, știm că a rămâne flexibil este cheia pentru a rămâne conectat cu clienții, oferindu-le sprijinul de care au nevoie.

Numai timpul va spune dacă anumite schimbări ale consumatorului din ultima perioadă vor fi prezente și în viitor, însă ce se știe cu certitudine este că trecerea către mediul digital ia amploare din ce în ce mai mult. Ne vedem acolo!