Se vorbește mult despre domeniul HoReCa în ultima vreme. Nu este discutabil faptul că fiecare business a suferit un impact profund din cauza crizei generată de virusul SARS-COV-2. Și cu fiecare business din domeniul HoReCa, multe alte companii cu care colaborează.

Dar veștile bune au ajuns la noi toți, în sfârșit!

Din iunie, ne întoarcem la o nouă viață, aproape de cea de acum trei luni. Ușor, ușor, terasele, restaurantele, cafenele și turismul își vor relua activitatea.

Craft Interactive, ca agenție de marketing, dar și ca echipă de oameni puși pe descoperit locuri noi și oameni faini, este pregătită să susțină cele mai tari companii HoReCa. Fie că ne vom întoarce la restaurantele preferate în timpul pauzei de masă, fie că vom organiza o scurtă ieșire în echipă în afara Bucureștiului sau că vom pune la bătaie cele mai bune tool-uri de marketing, suntem cum nu se poate mai nerăbdători!

Se deschid terasele

Continuăm seria de articole prin care vrem să oferim sfaturi și soluții antreprenorilor din România.

Prin urmare, ne orientăm din nou către Email Marketing. Iar dacă activezi în HoReCa și vrei să dai restart și refresh businessului, iată ce trebuie să faci!

1. Creează o bază de date

   Orice strategie de Email Marketing începe cu o bază de date cu adrese de email ale actualilor sau potențialilor tăi clienți.

Nu-ți trebuie decât o doză de creativitate pentru a colecta adresele de mail. Poți oferi vouchere de reducere pe site prin afișarea unui pop-up cu abonare la newsletter, poți organiza un eveniment offline unde să oferi șansa clienților de a se înregistra. Și mai simplu este să colectezi toate adresele de mail atunci când cineva plasează o comandă sau face o rezervare direct pe site. Iar acestea nu sunt decât variantele mainstream.

Oricum ai face-o, colectează datele respectând normele GDPR!

Baza-de-date

2. Construiește o relație cu comunitatea ta

Comunitățile de oameni se creează în jurul unor emoții și evenimente de networking. În ultima perioadă am înțeles cât de mult contează socializarea pentru fiecare.

Și tocmai pentru că am fost privați de socializare directă, mediul online a devenit puntea noastră de salvare. Am participat recent la petreceri organizate online, am vizionat piese de teatru, concerte și câte altele!

Dacă îți dorești să ții aproape o comunitate de clienți, comunicarea este, de departe, cel mai important factor!

Email Marketing-ul îți oferă o ocazie în plus de a transmite mesajele brandului tău, de a cere feedback, recomandări, recenzii pentru restaurantul, hotelul sau cafeneaua pe care o deții. În plus, îi poți asigura pe oameni că ești în continuare alături de ei, gata să vii cu cele mai bune oferte de meniuri, de cazare sau de oportunități de socializare, chiar și în contexte neprielnice.

 

Sfaturi de relansare prin Email Marketing pentru HoReCa 1

 

Folosește-te de newsletter într-un mod cât mai personalizat, direct și sincer, analizând comportamentul abonaților tăi, precum și interesele acestora.

Pentru businessurile horeca din portofoliul nostru, am creat un Customer Journey care ne ajută să trimitem mailuri de întâmpinare, de activare sau de Hey, tu! Ce mai faci? într-un mod organizat și echilibrat.

Horeca are atâtea lucruri de comunicat, n-ar fi păcat să nu ajungă la toată lumea, în special odată cu redeschiderea anunțată pentru iunie?

3. Open-rate și click-through-rate

Un business rămâne business până la capăt, de aceea te încurajăm să-ți faci cunoscută oferta prin toate mijloacele de comunicare disponibile. Iar Email Marketingul devine un canal tot mai eficient.

Atunci când comunici oferta pe email, fă-o cât mai natural și personal! Succesul poate fi dictat chiar de titlu, care trebuie să ducă la o rată de deschidere de minimum 15-25%.

 

open-rate-și-click-through-rate

 

Miza unui newsletter este, însă, crearea de trafic pe pagina restaurantului sau a hotelului pentru rezervări. În medie, un click-through rate trebuie să aibă valoarea de 2.5%.

În cazul businessurilor din mediul HoReCa, mesajul trebuie să fie scurt și convingător, fiindcă ceea ce cântărește, în final, cel mai mult, este experiența clientului savurându-și prânzul sau relaxându-se într-una din camerele rezervate. Abia atunci trebuie să aștepți un review!

4. Contentul vizual

Știai că reținem informație în proporție de 80% din ceea ce vedem, 20% din ceea ce citim și doar 10% din ceea ce auzim?

Ei, bine, exact așa cum povesteam și cu alte ocazii, contentul vizual, în special cel în format video, este unul dintre cele mai ușor de consumat și apreciate forme de comunicare online. O demonstrează și trendurile recente din mediul virtual, dar și rezultatele campaniilor de marketing.

Pentru HoReCa este cu atât mai important să se promoveze prin imagini relevante și de calitate în newsletters.

Ceva atât de ușor de realizat, precum o fotografie sau un video de câteva secunde, se poate dovedi mai eficient în cadrul unei campanii decât orice text convingător. Iar un newsletter vizual este ușor de digerat, dar și ușor de realizat.

content-vizual

5. Fidelizare

Tuturor ne plac cadourile! Și parcă sunt mai dulci când vin pe neașteptate.

Orice business poate crea campanii de fidelizare, însă pentru HoReCa, opțiunile par nelimitate.

Cu ajutorul Email Marketing-ului poți ajunge ușor la toți clienții pe care vrei să-i fidelizezi.

Și o poți face personalizând fiecare mesaj cât se poate de simplu.

Poți alege să creezi un eveniment de socializare dedicat lor, ori să lansezi un produs nou, să le oferi promoții în hotelul nou renovat și câte altele! Limitele se opresc odată cu ingeniozitatea!

Cert este că prin intermediul unui newsletter poți oferi oamenilor șansa să se apropie tot mai mult de locul tău de suflet.

Întreaga echipă ar putea să povestească și să-ți explice tips& tricks pentru Email Marketing, dar mai bine ne dai un semn pe Facebook, Linkedin sau direct pe site.