Top 5 tactici de marketing indispensabile

Astăzi, vom vorbi despre strategii de marketing diferite, care au o istorie de succes dovedită  de-a lungul timpului, atât pentru întreprinderile mici, cât și cele mari.

Scopul marketingului este de a conecta valorile de bază ale business-ului tău cu audiența potrivită. Este un concept simplu, dar poate lua un milion de nuanțe diferite.

Nu există o strategie universală, magică, care să-ți revoluționeze business-ul. O strategie corectă de marketing digital începe abia după testarea și experimentarea a mai multor soluții, până când datele exacte arată ce funcționează pentru business-ul tău și ce nu. 

Hai să începem!

Top-5-tactici-de-marketing-indispensabile

1. Facebook Ads

Două milioane de întreprinderi mici și mijlocii fac publicitate pe Facebook; este o modalitate ieftină și eficientă de a promova aproape orice către audiența potrivită.

Facebook excelează în targetarea avansată. Targhetările îți permit să vizezi un anumit public în funcție de locație, interese, vârstă, sex, comportament online și mulți alți factori.

Crearea de reclame pe Facebook nu este tocmai rocket science. Pentru o reclama simplă, ai nevoie de un text foarte bun, o imagine și un link. Cu toate acestea, mulți utilizatori noi au multe dificultăți în a crea o campanie eficientă pe Facebook la început.

Este nevoie de o anumită persistență, de răbdare și îmbunătățire constantă, iar când costul per rezultat e mulțumitor, atunci poate începe scalarea.

Dacă ai o afacere care are o componentă vizuală puternică, ar putea merită să încerci Instagram Ads. În calitate de filială a Facebook, Instagram Ads beneficiază de aceleași opțiuni de targetare și de direcționare, permițându-ți  în același timp să te conectezi cu un public mai bine pregătit pentru vânzările vizuale.

 

2. Google My Business

Listarea companiei tale în Google My Business (GMB) este unul dintre cele mai puternice lucruri pe care le poți face pentru afacerea ta. De fapt, dacă conduci o afacere locală care vizează clienții locali, am putea spune că este cea mai puternică platformă digitală disponibilă pentru business-ul tău.

Google My Business

Ce vezi în imaginea de mai sus, sunt top 3 agenții de marketing listate în GMB. Dacă poți clasa business-ul tău în acest top 3, poți obține un număr mare de potențiali clienți cu înaltă calificare zi de zi, fără a fi nevoie să cheltuiești bani pe reclame.

Google My Business conectează toate platformele tale Google diferite într-un singur loc central, care include profilul tău Youtube, Google Maps, recenziile tale pe Google, accesul la datele din Google Analytics, Google Insights și multe altele.

 

3. Google Ads

Există mai mult de 40.000 de d căutări pe Google în fiecare secundă. Nicio altă metodă de publicitate nu are potențialul de a îți face afacerea atât de vizibilă în fața atâtor perechi de ochi.

marketing online

 

Are cea mai mare istorie. Este competitiv. Necesită investiție financiară. Și dacă știi ce faci, poate funcționa foarte, foarte bine pentru tine.

În ciuda faptului că este un canal plătit, obiectivul Google Ads este în continuare de a furniza utilizatorilor rezultate de căutare relevante și, prin urmare, va fi mai puțin costisitor pentru tine atunci când vei avea și un SEO foarte bine pus la punct.

Google atribuie un scor de calitate anunțului tău, care depinde de CTR (Click Through Rate), de relevanță și de pagina de destinație către care anunțul tău trimite trafic, implicit și de de viteza de încărcare. Acest scor de calitate are în vedere rata de licitare de care ai nevoie pentru a afișa un anunț, cu scoruri mai mari care scad costul per click.

Google Ads este un canal remarcabil, care poate fi o componentă perfectă în mixul de digital marketing,  pentru a maximiza rezultatele.

În calitate de canal de marketing online plătit, îți permite, de asemenea, să obții rezultate imediate și te poți extinde cât îți permite bugetul.

 

4. Content Marketing

Marketingul de conținut este procesul de creare și distribuire de conținut valoros, relevant și consecvent pentru a atrage și a păstra un public clar definit și pentru a conduce acțiunea profitabilă a clienților.

content-marketing

Spre deosebire de publicitatea plătită, marketingul de conținut se concentrează mai mult pe rezultatele pe termen lung, influențând optimizarea pentru motoare de căutare. Recompensa inițială tinde să fie scăzută, dar creșterea durabilă pe termen lung a vizitatorilor și a clienților conduce afacerea către succes.

Cu toate acestea, marketingul de conținut nu este ușor și necesită ca fiecare element să fie făcut corect:

  • Conținut de calitate
  • Subiecte relevante
  • Optimizat pentru SEO
  • Optimizat pentru cititori
  • Crearea și promovarea consecventă a conținutului.

 

Conținutul nu se limitează la postările de tip text. Include videoclipuri, podcast-uri, cursuri online și orice vrei să oferi publicului tău țintă. 

Dacă iei în considerare aceasta strategie pentru business-ul tău, asigură-te că ai timpul și capitalul necesar pentru a începe promovarea în primă fază fără ROI, și ai grijă ce tip de conținut oferi. În ziua de astăzi, multe întreprinderi risipesc resurse, creând conținut mediocru care nu oferă niciun rezultat, acum sau vreodată. 

 

5. Email Marketing

Email marketing-ul este piatra de temelie a marketingului digital. Majoritatea persoanelor care îți vizitează site-ul nu vor cumpăra imediat. Obținerea informațiilor de contact pentru marketing suplimentar și „creșterea potențialului” este cea mai bună modalitate de a vinde în era digitală, iar e-mailul rămâne cel mai eficient canal în conversion funnel.

 

În esență, ai 5 tactici de marketing ce oferă un real succes, care au funcționat pentru mii de companii și care vor funcționa și pentru tine.